Tervetuloa mukaan ja suuri kiitos siitä, että haluatte jakaa osaamistanne sekä aikaanne kanssamme. 💜

Ohjelmisto- ja e-business ry & Mimmit koodaa -ohjelma törmäyttävät alan yritykset ja uudet osaajat toukokuussa Juniorirekry-tapahtumassa.

Juniorirekry on virtuaalitapahtuma, joten osallistua voi paikasta riippumatta. Juniorirekry on tarkoitettu IT-alan junioritason osaajille ja junnupaikkoja, kuten kesätyöpaikkaa, harjoittelua tai vakituisempia pestejä tarjoaville yrityksille.

Psst.707 junnua on ilmoittautunut 26.1.2023 mennessä ja määrä kasvaa joka päivä!

AIKATAULU

Brella antaa nyt sponsoreille mahdollisuuden rakentaa virtuaaliständi itse. Oikeuden sponsor-paneliin myöntää johanna@ohjelmistoebusiness.fi. HUOM! kerro kaikkien rakentajienne sähköpostit. Kiitän! 😊

  • Viikko 5 virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään tällä viikolla.
  • Varaa sparraus: johanna@ohjelmistoebusiness.fi
  • Ständien deadline on maanantaihin 6.2. mennessä.
  • 7.2. TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
  • 14.2. Juniorirekry klo 9-15.00
Somemateriaalit

Viestimällä Juniorirekry-tapahtumasta myös organisaationne kanavissa vahvistat näkyvyyttänne ja brändiänne potentiaalisten työnhakijoiden silmissä.

  • Linkki kuvamateriaaleihin tulossa
  • Valmiit tekstipohjat tästä
  • Tapahtuman hashtagit: #junnurekry
    #MimmitKoodaa  #JunioritTöihin

 

(Huomioithan häsissä saavutettavuuden: Lukuohjelmia varten jokainen erillinen sana isolla alkukirjaimella.)

VIRTUAALISTÄNDIT

Vieraat pääsevät tapahtuma-alustalle viikkoa ennen tapahtumaa. Näin mahdollistamme, että kaikki vieraat ehtivät tutustua yritysständien sisältöihin!

Katso esittelyvideo 👇

 

AIKATAULU

  • Viikko 5 virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään tällä viikolla.
  • Varaa sparraus: johanna@ohjelmistoebusiness.fi
  • Ständien deadline on maanantaihin 6.2. mennessä.
  • 7.2. TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
  • 14.2. Juniorirekry klo 9-17.00

Aloita suunnittelu heti. Toteutus helmikuun alkuun mennessä. 

 

Ota huomioon kohderyhmät

  • Aikuiset alanvaihtajat: diversiteettiä edustavat, inklusiivinen kupla, työn merkityksellisyys, vanhaa osaamista.
  • Nuoret opiskelijat tai juuri valmistuneet: ei työkokemusta, edustavat enemmistöä (miehiä).

    Virtuaaliständin kuvausteksti

    • Kuvaustekstiä voi muotoilla väliotsikoilla. Sekaan saa kuvia, ja emojit.
    • Kannattaa esitellä kuvin virtuaaliständillä päivystävät henkilöt. Tämä vaihtoehto on vieraalle kasvotonta chattia miellyttävämpi kokemus.
    • Linkki uutiskirjeenne tilaukseen – houkuttele junnut tilaajaksi uusimmilla rekrytointiuutisilla

    Lisää linkit sometileihin

    • Nettisivut, Twitter, Facebook, LinkedIn

    Karuselli

    • Virtuaaliständissä on ylimpänä karuselli, johon saatte lisättyä still-kuvia tai videolinkkejä oman valintanne mukaan.
    • Ehdotamme karuselliin “Tervetuloa ständille” -tyyppistä kansikuvaa, josta löytyy vaikkapa ständillä päivystävien henkilöiden kasvokuvat. Tämä kuva näkyy ensimmäisenä, kun yrityksenne tilaan saavutaan.
    • Karuselli on stream tabin kaltainen Iframe, eli siihen tulevat tuotteet tulisi olla embeddable (upotettuja) linkkejä tai kuvia.
    • png, jpg, jpge, gif. / ratio-koko: 16:9 (1 920 × 1 080 pikseliä)
    • Videot esim. YouTube/Vimeo

    Yrityksen edustajien profiilit

    • Lyhyet esittelyt, että junnut tietävät kenelle lähettävät kontaktipyynnöt sekä keiden kanssa keskustelevat chatissa.
    • Muistakaa lisätä myös edustajien kuvat sekä somelinkit (esim. LinkedIn).
    • Yrityksen edustajat, jotka eivät ole rakentamassa voivat liittyä tapahtumalinkin kautta: https://next.brella.io/join/Junnurekry2023 & liittymiskoodi: Junnurekry2023

    1:1 Keskustelut

    • Muistakaa määritellä profiilinne julkiseksi, että junnut voivat sopia 1:1 keskusteluja kanssanne.
    • Voit myös tehdä julkisen profiilin, mutta merkitä, ettet ole tavattavissa päivän aikana.
    • Kannattaa huomioida kirjautuessa tapahtumaan, että yrityksen nimi on kirjoitettu samalla tavalla kuin tapahtuman virtuaaliständillä. Näin sinun tilisi linkittyy automaattisesti yrityksen ständiin, kunhan sinulla on julkinen profiili.

    Chat

    • Voitte itse valita, onko ständillänne käytössä chat vai ei.
    • Kannattaa mainita yritysesittelyssä milloin chat on auki (jos ette päivystä koko tapahtumaa)
    • Kannata ohjata keskustelua, mistä aiheista haluatte keskustella.

    Chat-sidebar

    • Tähän voit lisätä preseslideja, lomakkeita, kyselyitä, linkkejä.. JOS koette sen tuovan lisäarvoa tai auttavan esim. rekryissä!
    • OLTAVA UPOTETTAVA LINKKI. Moni yritys on myös estänyt muun muassa oman nettisivunsa upottamisen toisen nettisivun sisään, joten tämä kannattaa huomioida. Sli.do, Google Formit toimii.
    • Mikäli yrityksenne ei saa käyttää Googlen tuotteita, voimme hoitaa linkit puolestanne.

           

          AIKATAULU

          • Viikko 5 virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään tällä viikolla.
          • Varaa sparraus: johanna@ohjelmistoebusiness.fi
          • Ständien deadline on maanantaihin 6.2. mennessä.
          • 7.2. TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
          • 14.2. Juniorirekry klo 9-15.00

           

          Kirjaudu Brellaan

          Virtuaaliständiä pääset rakentamaan täältä: https://sponsor.brella.io/

          Tapahtuman sivut Brellassa, EI VIELÄ JULKISEEN JAKOON, for your eyes only 😁:
          https://next.brella.io/join/Junnurekry2023 & liittymiskoodi: Junnurekry2023

          Kahvihuoneet – Breakout roomit

          • Lyhyisiin Q&A -hetkiin ja rekrykyselyihin. Hyvinä esimerkkeinä: avoimien paikkojen esittelyt, tutustuminen rekrytoiviin koulutuksiin & miten haet meille töihin.
          • Kahvihuoneet avataan virallisen ohjelman päätyttyä klo 12 alkaen ja ne voivat olla avoimena tapahtuman päättymiseen saakka (klo 15.00).
          • Jos järjestätte tuokion jo aamulla, suosittelemme järjestämään toisen myös iltapäivällä sekä viestimään selkeästi, että ”hei, jos missasit aamun, hätä ei ole tämän näköinen. Iltapäivällä näemme taas”.

          Kahvihuoneen lyhyt oppimäärä

          • Kahvihuone eli Breakout room toimii kuin Teams.
          • Yhteen kahvihuoneeseen mahtuu kerrallaan 200 osallistujaa ja kolme (3) juontajaa/ylläpitäjää. Ylläpitäjistä yksi toimii Hostina ja avaa huoneen, kaksi muuta voivat toimia moderaattoreina.
          • Mikki voi olla päällä yhtäaikaa 24 hengellä.
          • Yhtä aikaa kahvihuoneita voi olla auki kuusi (6) kappaletta.
          • Lisäohjeet Brellan sivuilla

          Suositeltavia aiheita (valitse yksi/istunto):

          1. Miten haet meille töihin?
          2. Millaisia työpaikkoja ja työtehtäviä tarjoatte junioriosaajille? Mitä teiltä voi odottaa.
          3. Meidän junioriosaajan onboarding.

            Varaa kahvihuone ajoissa

            • Johanna luo teille kahvihuoneen ja pyytää teiltä tarvittavat lisätiedot.
            • Kahvihuoneen host ja moderaattorit saavat omat linkit liittymiseen.
            • Varaa aikasi: johanna@ohjelmistoebusiness.fi (nopeat syövät hitaat)
            HUOM!

            • Kahvihuoneiden varatut ajat näet täältä
            • Hikat, pulmat & hämminki: johanna@ohjelmistoebusiness.fi
            • Ständien deadline on maanantaihin 6.2. mennessä.

            HUOM!

            • Kahvihuoneet sulkeutuvat automaattisesti ja aika on TASAN 30 minuuttia.
            • Ottakaa mukaanne ajastin ja sopikaa joukostanne ”kellokalle”, joka pitää silmällä aikataulua.
            • Suosittelemme huikkaamaan osallistujille esim. minuuttia aikaisemmin, että istuntomme sulkeutuu pian. Näin ei pääse tulemaan yllätyksiä. ❤

            Henkilökunnan osallistuminen tapahtumaan

            Kaikki tapahtumaan osallistuvat luovat oman Brella-tunnuksen virtuaalitapathumaa varten. Maksimirajaa ei ole määritelty, vaan yritysedustajia voi olla paikalla yrityksen resurssien mukaisesti.

            Ohjeet, joita voitte jakaa henkilökunnalle: https://juniorirekry.fi/henkilokunnan-osallistuminen/

            Jokainen luo oman tunnuksen

            • Tunnusta tehdessä oma profiili linkittyy automaattisesti virtuaaliständille, jos yritys-kohtaan laittaa täsmälleen saman nimen mitä virtuaaliständiltä löytyy. Tässä kannattaa huomioida ylimääräiset välilyönnit yms merkit!

            Verkostoituminen

            • Tunnusta luodessa kannattaa laittaa verkostoituminen päälle, jotta henkilöesittelysi näkyy yrityksesi virtuaaliständillä.
            • Jos verkostoituminen on kiinni, esittelysi tilalla on yleinen teksti, ettet ole tavattavissa.
            • Kun verkostoituminen on päällä, sinulle voidaan ehdottaa 1-1 tapaamisaikoja ja sinulle voi lähettää henkilökohtaisia chat-viestejä.
            • Jos et voi tavata päivän aikana ketään, voit sulkea ajat Schedule/Aikataulu/Ohjelma -kohdasta: Ohjelma → Your availibility (oikealla) → Available / Unavailable

            Chat

            • Tapahtumassa on chat-mahdollisuus sekä pääohjelman että virtuaaliständin ohessa.
            • Suosittelemme, että kummassakin osiossa on joku: pääohjelmachatissa voi vinkata asioista, joita kauttanne löytyy päivän aikana.
            • Virtuaaliständillä ihmiset taas käyvät yleensä tutustumassa teihin ja kysymässä asioita mielenpäällä olevia asioita.
            • Voitte pitää virtuaaliständillänne chatia auki koko päivän ajan tai tietyn osaa päivästä.
            • Jos chat on auki vain tietyn osaa päivästä, ilmoitathan siitä selkeästi virtuaaliständinne kuvaustekstissä. (Kävijät tykkäävät hymyilevistä kasvokuvista ja voit esitellä kuvaustekstissä chatissa olevat tekstin lisäksi kuvin.)

            Liity Brellaan – Ei vielä julkiseen jakoon!

            https://next.brella.io/join/Junnurekry2023

            Liittymiskoodi

            Junnurekry2023

            Ständiohjelman markkinointi ja ohjelma-aikataulu

            • Ständinne sisällöistä ja ohjelmasta julkaistaan tiedot ohjelmakarttaan, joten keräättehän meille lyhyet kuvaustekstit sekä esiintyjien/hostien esittelyt hyvissä ajoin.
            • Mahdollisista sisällöistä pyritään markkinoimaan ajoissa ja tarpeeksi laajasti!
            Somemateriaalit

            Viestimällä Juniorirekry-tapahtumasta myös organisaationne kanavissa vahvistat näkyvyyttänne ja brändiänne potentiaalisten työnhakijoiden silmissä.

             

            (Huomioithan häsissä saavutettavuuden: Lukuohjelmia varten jokainen erillinen sana isolla alkukirjaimella.)

            Hikat, pulmat ja hämminki

            Johanna Lohiluoma
            050 400 2623
            johanna@ohjelmistoebusiness.fi

             

            Olen kiinni tapahtumassa studiolla tapahtumapäivänä. Nopeiten saatte avun:

            • Brella auttaa: support@brella.io
            • Website Chat
            • BrellaBot in the App

            ** Apua saat myös #MimmitKoodaa virtuaaliständin chatin kautta.

            AIKATAULU

            • Viikko 5 virtuaaliständien tarkistus ja sparrailu tulisi teettää meillä viimeistään tällä viikolla.
            • Varaa sparraus: johanna@ohjelmistoebusiness.fi
            • Ständien deadline on maanantaihin 6.2. mennessä.
            • 7.2. TAPAHTUMA-ALUSTA AVATAAN YLEISÖLLE
            • 14.2. Juniorirekry klo 9-15.00